Sunday, February 13, 2011

Menghabiskan hari minggu di Aquaria KLCC

Beberapa minggu lepas aku telah terjebak dengan situasi 'Lawatan Sambil Belajar' bersama rakan-rakan universiti di Aquaria KLCC. Haha..Yer la kann..Lawatan sambil blaja kan maser kiter kecik2 dulu..tapi ni version bapak budak..hahahaAku pun tak tahu camner aku leh terlibat sama dengan mereka2 itu. Haha.Ceritanya camni...

Pagi Sabtu dalam pukul 9 pagi. Memang waktu aku bergelumang di atas katil. Hajat di hati untuk berehat di rumah sajer kalau waktu cuti hujung minggu. Tapi aku telah menerima panggilan daripada Mus, salah seorang 'peserta program' tersebut untuk lepak di KLCC. Nak sambut kawan jauh katanyer. Aku pun ON jer la sebab kawan aku Husni datang dari jauh tuu, nak melawat KL. Dari Kedah. Tak tau la ada urusan kerja ker, berjumpa yg tersayang ker, atau sajer2 melepas rindu dengan kawan-kawan. Hehehek..Aku segera melupakan persoalan tersebut kerana yang aku tahu, hari Sabtu aku ini bakal diisi dengan aktiviti bersama rakan2.

"Plan nak pergi mana jer Mus?", aku menanya Mus setelah berada di dalam keretanya.

"Aku pun tak tau. Husni ajak jalan2 kat KLCC. Kiter follow jer", balas Mus.

Kereta bergerak dan destinasi kami berdua adalah ke stesyen LRT yang terdekat. Naik LRT lagi senang dan cepat waktu2 cuti ni. Aku terlupa untuk membawa kamera kerana selalunya kalau dengan Mus, memang ader sajer aktiviti penggambaran akan berlaku. So xdapat la aku nak amik2 gambar. Tumpang Mus punya kamera jer laaa..huhu...

Sampai kat sana, kami terus mencari Husni. Husni plak sebenarnyer dah sampai awal. Jang, dan
Memeh yang juga merupakan warga kota lebih awal menyambut Husni. Macam datuk plak nihh..haha

Lepas tu kitorang makan2 sementara menunggu seorang lagi peserta iaitu Jimiey. Biler dan cukup bilangan peserta, perut pun dah diisi, aper lagi lepas solat Zohor kami pun beramai2 laa ke tempat yang ingin dituju, AQUARIA. Nama cambest..haha aku pun xtau tentang kewujudan benda alah tu sebenarnyer. Haha.. Petrosains tu pun xpernah jejak lagi rasernyer.. Haha..wat malu jer..

Lepas bayar tiket masuk, bermulalah pengembaraan geng bas sekolah..wawawa...melaksanakan impian yang dulunya yang tidak kesampaian ke tempat2 camni..hahaha...So gambar2 di bawah adalah ringkasan aktiviti dan kerja2 gila yang kami buat di sana. Kerja aper? Bergambar la aper lagi! huahuahua ^ ^ "

Sebenarnya Aquaria ni sesuai untuk semua lapisan golongan. Yang muda ker, tua ker, berkeluarga ker, aper2 sajer la. Menghayati hidupan marin,serangga, dan macam2 binatang air yang jarang kiter lihat. Enjoy the pix!












Program kami berakhir setelah majlis makan2 yang disponsor Husni sendiri..wawawa..TQ Husni! ^ ^













4 comments:

  1. kali terakhir pegi aquaria klcc 5-4 tahun lepas..
    ade ape2 yg baru.?

    ReplyDelete
  2. waa kpop fan! xtau nak kater la elly..since it was my first time..haha..lagi advance dari sy nampak? 4-5 tahun lepas tuuu..huhuhu

    ReplyDelete