Sunday, January 9, 2011

[santai] EX5 boleh pintas Mercedez?

VS


Aku pun macam tak caya la Mercedez yang gah dengan kualiti, standard, kuasa, dan lain2 boleh kena pintas dengan motor EX5 aku yang beza amat ketara dengan Mercedez tu dari segala segi.

Ceritanya macam ni...

Ada satu hari tu time aku nak pergi kerja, dah la agak lewat, so aku agak rushing la.. Tapi tau2 la laju motor EX5 enjin standard boleh pergi 100-110 km/j jer..120 km/j tu pun cecah kalau time jalan jauh.Enjin dah panas dan stabil.. So pecut punya pecut, cilok punya cilok, ada satu ketika ni aku terperasan Mercedez warna keemasan kat belakang aku. Aku pula tengah amik lane 3, so aku raser Mercedez tu agak menyirap la dengan perangai aku tak sedar diri..huahuahua..aku pun bukan la nak tunjuk samseng..selalu lane 1 dan 2 tu orang buat tukar lorong, sebab nak masuk susur keluar..Malas la kan..bahyer untuk motor sebab selalu motor akan guna jalan tengah2 antara lane 1&2 atau 2&3..mercedez tu pun pula tiba2 jer muncul..tunggu la aku tukar lane jap...

So biler aku masuk lane 2 jer, Mercedez tu terus pintas motor aku. Memecut pantas meninggalkan aku dengan bangganya...huhu..takper2..aku ni ape laa sangat...bawa pun motor jer.. huhu..tapi tak lamer lepas tu, masuk kawasan sibuk..kenderaan jadi slow..ader plak traffic light..kalau kena merah,memang wajib berhenti lar..

aku pun slowkan lar motor aku sebab kenderaan pun dah berderet panjang beratur..selamat motor ni leh lalu tengah2 lane..so xder masalah la..kalau lampu merah jer, memang motor konferm akan sampai depan skali..hehe..kelebihan motor tu! ^ ^

On da way aku nak sampai ke depan traffic light tu, aku pun ternampak daa mercedez yang potong aku tadi..dia pun stuck kat situ xlepas traffic light sebab dah merah..so aku pun selamba2 jer dapat pintas balik Mercedez tu..aku cuba untuk tidak memintasnya. Namun apakan daya aku tidak mampu melakukannya..belakang aku pun motor2 lain dah bersusun..so aku pun pintas la mercedez tu dan sampai la kat garisan paling depan traffic light tu..hebat kan sayer dapat pintas Mercedez? kekeke ^ ^ """

No comments:

Post a Comment