Thursday, December 30, 2010

[luahan] Dah daftar belum!!!??

"Dek, ko dah daftar belum sebagai pengundi!? pilihan raya dah dekat ni!", soal mak saya kepada saya.Satu pertanyaan yang mengubah tempo perbualan kami berdua.

"Hehe..belum lagi la mak. Bila2 balik kampung, Arul daftar la nanti", jawab saya menenangkan hati mak saya.

Sebenarnya saya pun tak tahu sangat bila dah daftar nanti, nak undi siapa. Persoalan yang menyebabkan saya tidak bersemangat untuk menjadi pengundi. Rasa macam nak buat undi rosak jer..haha..boleh ker? Politik Malaysia ni,pada saya kotor. Penuh taktikal dan muslihat. Tak tau la negara lain macam mana. Malas nak amik tau negara lain..Namun sebagai rakyat, kita ada tanggungjawab kepada pemimpin. Nanti-nanti lah saya fikir balik..fikiran saya masih muda..pengalaman kurang lagi..perlu kaji lebih teliti.hehe..

err...mak, tunggu sayer balik yerrr.. hehehek >__<

kepada semua pembaca, jawab soalan mak saya tu.. dah daftar belum?? ^ ^

2 comments:

  1. hahaha...same la kiter....kat sini mcm2 da kempen buat nak suruh org daftar mengundi...tapi x touching kot...hahha...mcm x bermint jek....xpe la mude lagi..baru jek cukup umor...tapi awok mmg melampau la 2...da tua la pak cik bawak2 la g daftar..hahhaa^^"

    ReplyDelete
  2. aku pn xdftar agi..ak pn dlm dlema..klu ak undi mngkin bertmbh lgi undi rosak!!ak tgh mmerhatikan politik kotor ni da lm da..cm xsempat bersuara..ckap byk nyer xserupa bikin..masuk tv je lebey..ckp je byk..hasil kureng!!!geram niii

    ReplyDelete